Vad göra när man har tråkigt?

Har varit ute och gått en promenad på 45 minuter. Enligt gi-viktkoll motsvarar det 4500 steg. Det känns ju bra och det är en bra början. Fortsätter imorgon och förlänger det hela till 60 min. Just nu funderar vi lite på vad man kan göra en lördag för att få lite mer spänning. Ja, mycket finns det såklart att hitta på, men när man inte känner för att göra något speciellt. Hela julen och nyåret har spenderats ihop med mycket folk och nu kan man på något sätt pusta ut och ta det lugnt. Då är det plöstligt som att man får abstinens och vill att något ska hända...men samtidigt så orkar man inte.

Det vi ska göra nu? Kolla på hockeymatchen mellan HV71 och Brynäs, på TV kan tilläggas. Sambon hade gärna kört 30 mil för att kolla matchen idag vilket jag totalvägrar. Att slira hem på skogsvägar när matchen är slut tillhör inte min favoritsysselsättning. Skönare och lugnare att sitta i soffan : ) 

Vårt favvolag är ju HV och de spelar på hemmaarenan vilket gör det lite mer stämningsfullt. Brynäs har tagit sig i kragen på senare tid så det kan ju faktiskt bli en nagelbitare.

Därefter kollar vi in V75 och hur det går denna gång då vi har tippat. Förra gången hade vi 7 rätt och det gav ju en väldigt trevlig utdelning på hela 32:-    

Kan tilläggas att det går bra med nya matregler. Har inte stoppat i mig en enda kolhydrat idag. En god och kryddig kycklingwok väntar ikväll, utan ris.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0