Tung söndag...

...snön faller fortfarande. Tur att vi hade lite uppbokat fikabesök under eftermiddagen. Jag bakade en kladdkaka och serverade jordgubbsglass till det. Mäkta populärt! Jag tog en liten bit då jag som bekant undviker kolhydrater då jag vill och måste gå ner i vikt. En av killarna märkte detta såklart och sa lite humoristiskt: - Ja, du hugger verkligen in! Har man bestämt sig så har man det och ska det bli några bebisar i framtiden så måste jag ner i vikt, så är det bara. BMI under 30, annars ger inte sjukvården någon hjälp i form av ex. IVF, om man inte lyckas bli gravid på egen hand. Jag har ju redan problem med hypotyreos vilket också brukar avslöja sig när man försöker få till en liten. Det jag kan göra på egen hand är alltså att gå ner i vikt.

Kollade på de avslutande avsnitten av Sex and the City i fredags kväll och när Charlotte gav sig ut i löparbanan och sprang av full fart kände jag att det kanske inte är så fel att springa. Jag har aldrig tyckt om att springa under hela mitt liv. Men med pumpande musik i öronen, fin natur och sköna skor så kan det ju inte bli fel. Man joggar bort stressen och man kommer antagligen mycket snabbare i form än att endast promenera. I vår ska jag verkligen ge det ett försök. I promise myself...

Hittade en bra tvål när jag var nere på vår Coop Nära-butik. Ville ha en mild tvål och hittade denna, som jag inte sett i hyllan tidigare. När det står som det gör "för känslig hy och acne" faller jag pladask då jag fortfarande har problem med acne. Huden känns bättre på något konstigt sätt, kan inte förklara hur.





By the way. Pelletsbrännaren fungerar kanonbra efter att vi tog bort vippluckan i brännarröret. Kanske inte något man ska göra enligt de kunniga, men brännaren fungerar felfritt! Vi är mycket tacksamma för det då det är mycket kallt.




  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-01-31 @ 22:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0