Vaccinet med biverkningar...

                                  Maximus ute på höstpromenad utanför vårt hus.



Maximus ute på höstpromenad utanför huset. Vi har idag haft höststädning i vår trädgård då ett träd har blåst ner över en sunkig gammal lekstuga på tomten. Nu under höstlovet passar det väldigt bra att hyra ett släp för att få bort allt som smutsar ner i trädgården.

Det var några timmar sedan jag orkade mig ut på nätet för att uppdatera bloggen. Detta på grund av en ökänd spruta med vaccin mot influensan i. Jag tog den i tisdags kväll efter mycket övervägande. Jag ligger i riskgrupp då jag har astma och vågade helt enkelt inte riskera något. Vissa tycker ju dock att man riskerar något i och med att man tar vaccinet. Men man vet ju helt enkelt inte. Jag har tagit vaccin tidigare och mått bra så det gjorde väl att jag vågade mig på det denna gång oxå.

Några biverkningar fick jag på köpet, men inga drastiska. Först blev jag helt varm i hela kroppen för att nästa dag, alltså igår, känna mig febrig och lite skakig. Precis den känslan som man får när influensan håller på att slå till. Idag är jag helt frisk och känner ingenting. Vi har slitit som bara den i trädgården och det hade jag inte orkat igår.

Nu får vi hoppas att det inte dyker upp några biverkningar längre fram som att efter tio dagar endast kunna springa eller gå baklänges...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0