Jultidningarna har redan anlänt...

                              
                              

Vi beställde lite från ett par yngre släktingar som kommer att bli erkända försäljare när de blir stora. De har stenkoll på allt : )

Det blev några klassiska beställningar som Fantomen, Familjealmanackan, Dassboken (min sambo såklart), och jag själv återvänder alltid till den väldigt underhållande Bland tomtar & troll. Blev samlare redan när jag var ett år då mormor såg till att årets upplaga hamnade i min bokhylla. Nu i vuxen ålder tycker jag fortfarande att det är mysigt med sagorna och de jättefina illustrationerna av exempelvis Elsa Beskow och John Bauer. Det är verkligen en sagoskatt...

Kommer ni ihåg Timoteijschampoot med den blonda, lockiga flickan Tuvstarr på? Mmmmminnen från barndomen säger jag bara. Hela familjen tog ett kvällsdopp efter en het sommardag och vi använde detta schampoo att tvätta håret i. Trodde alltid att mitt hår skulle växa snabbare med denna produkt och att håret skulle bli lika fint som Tuvstarrs. Barnsligt? Jag vet, men ändå, så mysiga minnen. Jag kommer till och med ihåg stigen i skogen som ledde till den lilla badplatsen. Där var fullt med några ätbara växter som smakade underbar lakrits.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0