Stressad inför julen?

Det spelar ingen roll hur man går tillväga denna månad före jul. Det blir ändå alltid så himla stressigt. Mat, pynt, julklappar och fester. Hur överkommer man då denna stress? Ett tips kan vara att man helt enkelt fokuserar på det man själv vill göra. Vill du jättegärna gå på julfesten som arbetsgivaren bjuder på så får man kanske tacka nej till fester som vänner bjuder in till eller som man själv ska anordna. Jag gör då tvärtom och tackar nej till jobbets julfest för att ägna mig åt mina vänner och familj. Längtar till julhelgen då vi ska träffas och spela spel ihop. Det kommer bli mysigt! Och vet ni, det kommer att bli stressfritt också. (för oss i alla fall). Varje person som firar jul ihop (min sida familjen) köper en julklapp för max 150:- och denna ska kunna passa för alla som firar jul hos oss (får alltså inte vara ngt som är speciellt manligt el. kvinnligt). Alla får en varsin julklapp. Det blir verkligen en stor relief denna jul, både tidsmässigt och för plånboken. De som står för maten kommer ju att ha lite att stå i, men man får göra så gott man kan och hjälpa till så mycket man kan när man väl är där.

Julen är en tid då vi tar det lugnt och uppskattar varandras sällskap väldigt mycket.

All I need for Christmas is you....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0