Hur jag fick reda på att jag hade hypo...

Egentligen är det väl en ren tillfällighet att jag fick reda på att jag hade hypotyreos. Jag var hos läkaren av en helt annan anledning då jag hade en konstig knuta på mitt knä. Den effektiva och mycket grundliga AT-läkaren undersökte både det problem jag sökte för och även hur mitt allmäntillstånd var.

Jag hade länge känt att något var fel på något sätt men tänkte bara att "jag är stressad just nu", "det tar tid att repa sig från förkylningen", "jag har kanske lite vårdepression". Men så var det faktiskt inte. Jag fick svara på ett antal frågor och läkaren föreslog därefter att vi skulle ta ett blodprov för att se om något var fel. Jag berättade att det fanns nära familjemedlemmar som hade samma symptom som jag och att det hade fastställts att det var Hypotyreos. Och, jajamänsan, jag hade samma sjukdom. Värdena var inte alls bra. 

Symptomen: Känsla av att något var fel. Problem med formuleringar. Pratade baklänges (visste helt plötsligt inte vad ordföljd var). Dåligt minne (lite jobbigt när man pluggar). Viktuppgång. Trött. Deprimerad. Ont i leder. 



                                       
 



Medicin i första hand: Levaxin 50 mg per dag. 

Jag kände mig lättad över att man tagit reda på vilken sjukdom jag led av och att det var så pass enkelt att åtgärda som att sätta in en tablett Levaxin.

Forts. följer.



                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0