Folk har hemligheter...

                                         

Flickan Tuvstarr som "förr i tiden" prydde Timotejschampo. En passande bild i det murriga höstvädret. John Bauer är nog favoritillustratören för min del. Det är så förknippat med härliga läsminnen från barndomen.

Hösten är nog en favoritperiod för mig då man utan dåligt samvete kan kura ihop sig i soffan med lite tända ljus och se en spännande film eller läsa en pirrande deckare.

Just i detta nu verkar det ändå som att folk runt mig har hemligheter. Kan det bero på att jag närmar mig 30-strecket? Min sambo var väldigt noggrann med att säga att vi skulle ha en mysig hemmakväll som ikväll och att ingen fick komma och hälsa på och vi skulle ju absolut inte åka och hälsa på någon heller. Jag måste ju såklart fråga varför och har fått ur honom att det blir någon typ av restaurang ikväll och att det kan ingå bad samt något annat jag verkligen behöver...Ja, det låter sannerligen spännande då jag varit stressad senaste veckan. Inser ju nu att det får bli lite grooming innan. Utväxten måste åtgärdas med lite blonda slingor och en superinpackning behövs nog också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0