En överraskningens kväll



Igår var det tidspressat för att hinna med allt som var planerat. Min sambo stod bakom allting och var väldigt noggrann med att tala om att baddräkt, handdukar, smink och ett ombyte kläder skulle packas ner. Detta för att vi i förtid skulle fira min 30-årsdag.

Skulle vi sova över någonstans?
Vi ska alltså bada? Spa? Massage?
Måste vara Ronneby Brunn, eller?
Något jag verkligen behöver? Hmmm.

Vi begav oss ut i höstmörkret och efter 10 min åktur var det alltså dags för ögonbindel. Jag säger som Mattiaz i Ullared-programmet, HALLÅA! En ögonbindel när jag redan har listat ut vart vi ska!?

Men, men vi körde lite kringelikroka i en 50 min i alla fall då jag, när jag äntligen får ta av ögonbindeln, inser att vi faktiskt har hamnat utanför vårt hus igen. Men det ser inte riktigt likadant ut som när vi åkte. Nu är det tända ljusklot, glödande grill och man kan se stearinljus skimra från insidan av huset. När vi öppnar dörren så överraskas vi av våra vänner som har förberett allt så himla fint med dukning, champagne, rött vin, ljus, present, blommor och en härligt doftande potatisgratäng i ugnen. Kockarna fixade jättegod entrecote ute på den glödheta grillen. Mmmm, så gott.

En supertrevlig kväll med vänner och god mat. Jag blev riktigt bortskämd och överraskad! Det var verkligen en kväll som jag behövde efter denna hektiska vecka. Tack så himla mycket! Ni är de bästaste!

Så jag antar att om man blir bortlurad på bad, spa och massage så har man väl det tillgodo en annan kväll? Eller hur HXXXXX?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0