Snöyra...

var det i Svängsta igår. Mycket lugnt och fint singlade flingorna ner i vår trädgård. Julbelysningen som jag la i vår plantering med murgröna syns inte längre för den fina vita snön. Jag har inte hjärta att sopa bort det nu när snön ligger jämnt. Igår när det började skymma tog vi fram grillen och hällde på kol och satte fyr. Sen blev det grillkorv som min älskling fixade och jag stannade inne och fixade en het kakaodrink med lite rom i. Hur gott och värmande som helst. En liten bild på hur det såg ut igår när entrén pyntades med eldklot, krans och tomte.



Nej, nu är det dags för att sätta lite deg. Ska baka vanligt franskbröd till julafton då vi får trevliga gäster hit. Alltid lite godare med hembakat än med köpt bröd. Ska dock fuska lite och köpa kavring eftersom jag inte riktigt hinner baka det själv. Har aldrig gjort det tidigare heller så jag vet ju inte om det blir gott : )

Återkommer kanske senare med en bild på det nybakade. (om det blir bra, fniss!)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0