Singel för en natt...

då min älskling är iväg på en jobbresa. Hur fördriver man tiden då? Jag har hittat ett skojsigt opensource-program "Scribus" som går att använda om man vill designa visitkort, affischer, broschyrer och annat kul. Mest är det väl så att jag kollar upp vilka möjligheter man har med detta program då jag ska hålla i en kurs som heter Information och Layout. Det verkar rätt så ok faktiskt. Har provat att göra lite olika konstellationer av en affisch som skulle kunna locka lite modeller till en modevisning som vi ska ha på skolan. Nu ska jag ju inte sätta upp den, men jag var tvungen att ha ett syfte med affischen och det fick bli modevisningen då den ligger närmast just nu, i tanken. Modellerna är faktiskt klara! Hoppas allting bara flyter på så smidigt som möjligt. Man vet ju aldrig vad som kan hända. Bilden gick tyvärr inte att lägga upp. Den var för bred. Får återkomma om detta.

Ha det så gott! Jag ska sova så skönt i hela 1.80-sängen helt själv. Tja, givetvis med katterna...för de måste vara nära när husse är borta.


Kommentarer
Postat av: Ida

Vilken är din favorit när det gäller julgodis?

2009-12-09 @ 23:52:22
URL: http://ihuvudetpaida.blogg.se/
Postat av: FRIDAHCHARLOTTA

Jag läser info&layout nu, tkr de är superkul:D

2009-12-10 @ 00:49:54
URL: http://fridahcharlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0