Kola- och nötpaj med glasskuber och hallonsås



Vårt uppdrag inför nyårsafton blev att göra en god dessert. Efter lite surfande på www.recept.nu så hittade vi receptet på en alldeles underbart doftande kola- och nötpaj. Vi har ju inte kunnat smaka, men av doften att döma så kommer det bli alldeles, alldelels underbart. Speciellt med vaniljglass skurna i kuber och hemmagjord hallonsås till. Vi får väl se vad resten av gänget tycker imorgon. Vi blir 20 st på festen så vi tog till i överkant och gjorde 3 pajer.

Har funderat lite på nyårslöften och egentligen ska man väl inte tala om vilket löfte man ger, men det struntar jag fullständigt i. Mitt löfte blir att ägna mer tid åt mig själv, bli mer egocentrisk och att få folk att göra mig tjänster. Inte tvärtom som det faktiskt oftast har blivit under de senaste åren. Vi får se vad som kommer ut av det... Vad tror ni? Vilka nyårslöften ska ni ge?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0