Ja, vad säger man...

det är bara till att hugga i. Det är så mycket att göra på jobbet att man nästan smäller av, men jag har aldrig gått upp en enda morgon under den tiden jag jobbat som lärare och känt att: Nej, idag orkar jag inte. Eller: Jag bävar inför detta. Jag möter ständigt nya utmaningar och tar mig själv till nya avsatser för att utvecklas. Det är verkligen ett givande yrke där man har roligt på jobbet varje dag, även om det är pressande. Man ska vara lugn, stabil, flexibel, kunnig och kunna entusiasmera eleverna, som ibland jättegärna ser att du släpper dem ett par timmar innan de faktiskt är klara med förra veckans uppgifter. Ja, vad säger man... det är härligt! Stort prov i engelska på fredag. Hur utmanande och hur skojsigt som helst! Eller?

Har inte talat om det ännu, men eleverna ska få sjunga karaoke på måndag för att få lite julkänsla och lära sig några texter till några gamla godingar. Det blir All I want for Christmas, Rockin around the Christmas tree och Do they know it's Christmas.

Jag har många duktiga musikelever i klassen som jag hoppas kommer att styra upp körsången...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0